|
REC0100651 |
Metodologies globalitzades: capses d'aprenentatge, projectes |
2022-2023 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2023 - 31/8/2023 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2023 - 28/05/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les metodologies globalitzades proposen organitzar el treball a l’aula al voltant de fets o situacions rellevants, de manera que les activitats s'apropin a la vida quotidiana i als interessos dels nois i noies. Són una alternativa a l’organització per matèries i assignatures, amb l’objectiu que els aprenentatges siguin més competencials i significatius, buscant la participació i el compromís de l'alumnat.
Aquesta formació vol facilitar al professorat l’adopció de metodologies globalitzades, proporcionant recursos per abordar els canvis metodològics i organitzatius que això implica.
Durant el curs veurem diverses metodologies: treball per projectes, capses d’aprenentatge, centres d'interès, ambients i racons, webquest, role playing / simulacions, recerques de camp o laboratori, scaperoom/brekaout, treball per contractes…
També dissenyem una proposta didàctica desde la perspectiva de les metodologies globalitzades.
El curs és asincronic. Està estructurat en sis mòduls amb activitats, informacions i debats que es poden consultar i treballar segons la disponibilitat horaria personal.
A cada mòdul caldrà demostrar la comprensió dels conceptes presentats i concretar la seva aplicació pràctica en materials o propostes segons el marc educatiu de cada participant
Curs gratuït pels socis d'ACTE
|
| |
Objectius |
1. Conèixer diferents metodologies globalitzades analitzant les seves característiques organitzatives i competencials.
2. Reflexionar sobre el valor educatiu d’aquestes metodologies i els canvis que se’n deriven dins de l’aula i del centre.
3. Presentar recursos didàctics, estratègies docents, eines per gestionar el currículum amb metodologies globalitzades.
4. Compartir experiències de diversos centres i valorar-ne la implementació en el nostre propi centre.
|
| |
Continguts |
1 Metodologies globalitzades: Què són, justificació, canvis metodològics. Exemples pràctics
2. Elements característics de diverses metodologies: treball per projectes, capses d’aprenentatge, centres d'interès, ambients i racons, webquest, role playing / simulacions, recerques de camp o laboratori, scaperoom/brekaout, treball per contractes
3. El treball de l’aula amb metodologies globalitzades: organització de centre i de l’aula, treball competencial i encaix curricular, ODS,
4. Treball globalitzat a infantil, primària i ESO: els reptes, l’autonomia, el target comunicatiu, el rol del docent.
5 Recursos metodològics: treball cooperatiu, personalització, inclusió, FlippedClasroom, gamificació, treball manipulatiu, recursos digitals.
6. Seguiment i avaluació: rúbriques, checklist, formularis, portafolis, programacions, quaderns de classe, mapes d'aprenentatges.
|
| |
Formador/a |
Sebastià Capella
|
| |
Avaluació |
El procés d'avaluació serà continu tenint en compte, les tasques presentades, la participació als debats i l'aportació de preguntes propostes i recursos durant la formació.
Les activitats d'avaluació consistiran en:
1. Elaborar una presentació argumentant les metodologies globalitzades, ajustada a una etapa o nivell educatiu concret.
2. Superar un qüestionari /test identificant les característiques de les diferents metodologies globalitzades.
3. Preparar una proposta didàctica amb metodologia globalitzada ajustada a una etapa
educativa concreta
També es crearan fòrums de debat i repositori de recursos on caldrà intervenir i aportar materials
L'avaluació del grau de satisfacció es farà en base al qüestionari d’ACTE de satisfacció del curs en relació als següents aspectes:
- Valoració de les expectatives de formació i utilitat professional dels coneixements adquirits
- Adequació dels continguts i de les pràctiques del curs.
- Grau de satisfacció i utilitat professional dels coneixements adquirits
- Valoració del grau de dificultat i del temps real de dedicació.
- Valoració de la qualitat d'atenció i rapidesa de resposta per part del professor
|
| |
Requisits de certificació |
Per assolir la certificació l'alumnat haurà d'haver realitzat amb èxit totes les tasques d'avaluació
|
| |
E-mail |
escolaestiu@acte.cat
|
| |
|
|
|